Ordrenumre tildeles når kunden kommer til kassen, ikke når kjøpet fullføres. Det betyr at selv om en kunde ikke gjennomfører kjøpet, er et ordrenummer allerede reservert og “brukt”. Derfor kan du noen ganger se at ordrenumrene på fullførte bestillinger ikke er i rekkefølge. Slik fungerer det: Kunde går til kassen Et ordrenummer genereres med én gang kunden kommer til kassen. Kunde forlater kassen Dersom kunden ikke fullfører kjøpet, brukes ikke ordrenummeret – men det er likevel reservert. Neste kunde går til kassen Får neste ledige ordrenummer i sekvensen, som kan hoppe over tidligere reserverte numre. Hva skjer med de «manglende» ordrenumrene? De tilhører kunder som: Har forlatt handlekurven uten å betale Kanskje har fylt inn opplysninger, men ikke gjennomført kjøpet Dette gjør det mulig å gå tilbake til handlekurven for å avslutte kjøpet senere. Det er også dette som gjør det mulig å bruke funksjonen Forlatte handlekurver. Hvis du navigerer til Bestillinger i butikken din og sorterer på Ubetalte bestillinger, kan du i noen tilfeller se bestillinger med statusen Ubetalt. Dette er kunder som har lagt inn informasjon i kassen, men som ikke har fullført bestillingen og betalingen. Bra å vite: Ubetalte bestillinger skal ikke behandles eller sendes, da dt ikke er gjennomførte bestillinger. Relaterte lenker: Hva innebærer ordrestatus på en ordre? Hva er forlatte handlekurver og hvordan fungerer det? Videoguide: Var dette til hjelp? Ja Nei