I Quickbutik finnes det fire ulike ordrestatuser. Nedenfor finner du disse fire og hva hver status betyr.
Under Bestillinger i kontrollpanelet har du som butikkeier muligheten til å filtrere ordrene etter ordrestatus.
Nye bestillinger
Nye bestillinger er alle nye bestillinger som er klare for håndtering. Disse bestillingene må håndteres og sendes til kunden.
Utførte bestillinger
Utførte bestillinger er ordrer som du allerede har håndtert og merket som sendt ved å klikke på Velg sendt-knappen i en ordre.
Kansellerte bestillinger
Kansellerte bestillinger er bestillinger som du som butikkeier har valgt å kansellere ved å klikke på Avbryt bestilling i en ordre.
Ubetalte bestillinger
Ubetalte bestillinger er bestillinger som en besøkende har påbegynt, men som ennå ikke er fullført. Dermed har besøkende lagt varer i handlekurven og fortsatt til kassen, men av forskjellige årsaker ikke fullført kjøpet på det tidspunktet. Det er mulighet for at kunden vil returnere for å fullføre kjøpet på et senere tidspunkt enten av fri vilje eller med en påminnelse om du har aktivert funksjonen Forlatte handlekurver.