Forlatte handlekurver er et salgsverktøy som gir deg muligheten til å påminne dine besøkende som har lagt varer til handlekurvene sine, men som ikke har fullført kjøpet gjennom en automatisk e-post. Dette betyr økt service for kundene og økt salg for deg.

Aktiver Forlatte handlekurver

Ni aktiverar enkelt funktionen under Inställningar > Övergivna varukorgar och ställer sedan in ert meddelande samt när meddelandet ska skickas ut till kunden som inte slutfört sin beställning.

Du aktiverer ganske enkelt funksjonen under Innstillinger > Forlatte handlekurver og skriver meldingen, og når meldingen skal sendes til kundene som ikke har fullført bestillingen.

Innstillinger for Forlatte handlekurver

E-postens overskrift
Bruk feltet for å angi emnelinjen for e-posten som sendes for Forlatte handlekurver.

E-postmelding
Skriv inn meldingen til kunden. Bruk {{url}} -taggen for å sette inn en link som går direkte til kundens handlekurv slik at kunden raskt og enkelt kan fullføre kjøpet.

Send meldingen etter
Her kan du enkelt stille inn når du vil at en påminnelse skal sendes til kunden ved å velge mellom 15, 30, 45 eller 60 minutter. Velger du f.eks 15 minutter vil påminnelsen bli sendt til kunden hvis den ikke har fullført bestillingen innen 15 minutter etter at kunden skrev inn sin e-postadresse i kassen.

Send meldingen hvis kunden har
Her finner du to alternativer som du kan velge mellom:
Angi e-postadressen hans – som betyr at påminnelsen sendes hvis kunden har lagt inn e-postadressen i kassen.
(Opt-in) Valgt å lagre handlekurven sin – noe som betyr at kunden også må merke av for Lagre varekurv etter å ha oppgitt e-postadressen i kassen. Velg dette alternativet for å sikre at du har kundens samtykke, i samsvar med GDPR.