Med Utvidet sporing for Facebook Pixel får du mulighet til å komplettere datainnsamling til Facebook. På den måten kan du maksimere effektiviteten av din annonsering. Utvidet sporing er en komplettering til Facebook Pixel og fungerer altså sammen med den.

Før du fortsetter må du allerede ha lagt til Facebook Pixel i butikken, og deretter aktivere utvidet sporing.

Slik aktiverer du Utvidet sporing:

  1. For å aktivere utvidet sporing kreves det en tilgangstoken.
  2. Gå til Facebook Ads > Event Manager .
  3. Gå til Datakilder og velg din Facebook Pixel i oversikten.
  4. Klikk på fanen Innstillinger og bla ned til «API for konverteringer».
  5. Klikk på linken Generer tilgangstoken. 
  6. Du får da en kode som du må kopiere.
  7. Gå nå til Quickbutiks kontrollpanel og naviger til Innstillinger > Måling og sporing. 
  8. Velg å aktivere Utvidet sporing for Facebook Pixel og lim deretter inn din tilgangstoken i feltet.
  9. Lagre og du er ferdig.

Når du har gjennomført stegene ovenfor sendes nå kompletterende data til Facebook helt automatisk.

Bra å vite

  • Vi anbefaler også at du samtidig som dette bekrefter domenet dit samt velger å prioritere åtte konverteringshendelser i Event Manager. Hvordan du gjør dette kan du lese mer om her.
  • Hvis du vil vite mer om hvordan Conversion API og utvidet sporing fungerer, kan du lese mer om Facebooks API for konverteringer her.

Var dette til hjelp?