Forandringene med iOS 14 innebærer at alle med en iPhone må gjøre et valg og svare ja om å bli sporet for å se annonser basert på deres oppførsel på internett. De kan altså velge å takke nei, og dette kan da påvirke din tracking.

Facebook tilbyr visse tiltak i møte med denne forandringen. Du kan lese om dette iRessurssenteret. Dette finner du i ditt kontrollpanel når du logger inn i Ads Managar. Du kan også lese mer om dette direkte hos Facebook her.

I utgangspunktet er det to ting du må gjøre:

  1. Verifiser domenet ditt.
  2. Velg og prioriter åtte konverteringshendelser i Event Manager.

1. Verifiser domenet ditt slik:

Vi anbefaler å verifisere domenet ditt sammen med Facebook via Meta Tag Verification. Dette kan du lese mer om her og følge stegene i guiden. Du vil få en Meta Tag som du kan bruke i butikken.

Slik legger du meta taggen i butikken din: 

  1. Naviger til Innstillinger i kontrollpanelet.
  2. Aktiver Egne Scripts via switch-knappen eller klikk på Åpne. 
  3. Lim inn meta taggen i feltet Egne sctripts i kildekoden (head). 
  4. Klikk på Lagre. 

2. Velg og prioriter konverteringshendelser i Event Manager slik:

Identifiser åtte konverteringshendelser som er de viktigste for din bedrifts resultater. Dette må gjøres i kampanjen eller målstrategien din. Du kan organisere de åtte konverteringshendelsene dine etter prioritert i Events Manager. Dette gjøres direkte via Facebook og du kan lese mer om dette her.

Bra å vite

Sammen med disse tiltakene kan du også velge å aktivere Utvidet sporing for Faxebook Pixel. Du kan lese om hvordan du gjør dette her.

Var dette til hjelp?