Grunnen til at ordrenummerne ikke alltid er i numerisk rekkefølge, er fordi kundene automatisk får tildelt et bestillingsnummer når de kommer til kassen.

Når en kunde legger varer i handlekurven og går til kassen tildeles kunden automatisk et ordrenummer. Skulle kunden avbryte kjøpet og forlate siden vil ordrenummeret bli registrert som brukt og neste kunde som kjøper vil da motta et nytt ordrenummer.

Du kan derfor se at neste ordre du mottar har et annet ordrenummer som ikke er i tråd med den siste fullførte ordren i butikken din. Tallene du ikke ser blant gjennomførte ordrer er derfor kunder som av en eller annen grunn ikke har fullført bestillingen i kassen. Dette gjør det mulig å gå tilbake til handlekurven for å avslutte kjøpet senere. Det er også dette som gjør det mulig å bruke funksjonen Forlatte handlekurver.

I noen tilfeller sender kunden sin kundeinformasjon før de forlater kassen. Hvis du navigerer til Ordre i butikken din og sorterer etter Ubetalte ordrer kan du i noen tilfeller se at det er noen bestillinger med statusen Ubetalt. Dette er kunder som har lagt igjen informasjon i kassen, men som ikke har fullført bestillingen. Du kan da se en del ordrenummere som mangler i fullførte ordrer.

Ubetalte ordre skal ikke behandles eller sendes da dt ikke er gjennomførte bestillinger.

Her kan du lære mer om ordrerstatus som en ordre kan ha.

Videoguide:

Var dette til hjelp?