Som standard blir alle e-postmeldinger sendt fra butikken din med den forhåndsinnstilte e-postadressen som avsender, men du kan når som helst endre hvilken e-postadresse meldingene blir sendt fra.
Du kan lese hvordan du endrer dette her.

Her finner du alle e-postene som er sendt fra butikken din til kundene dine.

Ordrebekreftelse

En ordrebekreftelse, eller bestillingsbekreftelse består av en melding og ordrespesifikasjon som sendes til kundens e-postadresse etter at de har fullført en ordre i butikken din.

Du kan selvfølgelig endre ordrebekreftelsen din i henhold til dine ønsker og hvordan du gjør dette finner du her.

Fraktbekreftelse

En fraktbekreftelse vil bli sendt til kunden etter at ordren er merket som sendt. Den består av en melding som informerer kunden om at bestillingen er sendt og at levering kan forventes innen kort tid.

Hvis du vil endre meldingen som er sendt i fraktbekreftelsen kan du gjøre det i kontrollpanelet under Innstillinger > Utgående e-post.

Det er også mulig å sende sporingsnummeret til forsendelsen i fraktbekreftelsen til kunden, en guide til hvordan du gjør dette kan du lese her.

Automatisk tilbakemelding

Hvis du har aktivert Automatisk tilbakemelding i butikken din vil en e-post bli sendt til kunden noen dager etter at du har merket ordren som sendt. Denne e-posten er en oppfølging for å høre hvordan kunden opplevde kjøpet og butikken din . Dette kan være om kunden har spørsmål om produktene sine eller hvis de vil legge inn en anmeldelse.

Du kan lese mer om Automatisk tilbakemelding og hvordan du aktiverer den i butikken din her.

Produktovervåking

Hvis du har aktivert Produktovervåking i butikken din og tilbyr kundene dine å kunne overvåke produkter som for tiden er utsolgt, vil det bli sendt en e-post til kunden som informerer dem om at produktet er tilbake på lager.

Du kan velge hvilken melding som skal inkluderes og om den skal sendes til kunden automatisk når du mottar produktet på lager, eller hvis du vil gjøre det manuelt.

Mer om produktovervåking og hvordan det fungerer kan du lese om her.

Forlatte handlekurver

Hvis du har aktivert Forlatt handlekurv i butikken din, vil du automatisk få tilsendt en e-postpåminnelse til kunder som har lagt varer i handlekurven, men ikke fullførte bestillingen.

Her kan du lese mer om Forlatte handlekurver og hvordan du aktiverer det i butikken din.

Var dette til hjelp?