Hvis du har redigert en bestilling i Quickbutik eller direkte hos betalingsleverandøren (f.eks. Klarna, Nets), kan funksjonen «Marker som sendt» slutte å fungere. Dette skjer fordi opplysningene i bestillingen ikke lenger stemmer overens, noe som gjør at betalingen ikke kan aktiveres automatisk. I slike tilfeller må du aktivere betalingen manuelt hos betalingsleverandøren.

Når du prøver å markere en ordre som sendt, kan du få en melding i butikken som ligner på dette:

«Kunne ikke markere ordren som sendt. (Betalingsleverandør) finner ikke reservasjonsnummer.»

Slik markerer du en ordre som sendt

Når du har aktivert betalingen manuelt:

  1. Naviger deretter til Ordrer i kontrollpanelet hos Quickbutik.
  2. Trykk på Marker som sendt. 
  3. Ta bort krysset for Aktiver hos X (Klarna, Nets). Når du tart bort krysset vil det ikke sendes ut signal til betalingsmetoden.
  4. Klikk så på Marker som levert. 
  5. Ferdig! Bestillingen er nå markert som sendt i Quickbutik.

Videoguide:

Var dette til hjelp?