En landingsside er en frittstående side fra butikken din som skal inneholde informasjon som er verdifull for kunden og som oppfordrer besøkende til å klikke seg videre til din butikk. Ofte blir landingsside brukt til kampanjer og andre markedsføringstiltak som du ønsker at kunden skal ta del i uten å miste fokus fra butikkens andre elementer. Det er viktig at besøkende alltid oppfatter innholdet som relevant, at det finnes en tydelig rød tråd og at besøkende naturlig (og nesten ubevisst) klikker seg inn i butikken din. Bra å tenke på når du oppretter en landingsside: Fokuser på ett emne – Siden skal inneholde ett klart og tydelig formål og inget annet. Vær tydelig på hva du ønsker å formidle. Inneholde en CTA – Så kalt Call to Action oppfordrer besøkende å integrere med siden og deretter videresendes til butikken (f.eks. en attraktiv knapp). Oppretthold interessen fra kunden – Det skal alltid være relevant og nyttig informasjon som ikke får kunden til å miste interessen eller som får kunden til å avvike. Skap tillit – Ingen løse eller tvilsomme løfter: med rak, enkel og tydelig kommunikasjon når du langt. Gjennomtenkt og lokkende design – Det er bra hvis landingsside tar all oppmerksomhet fra forrige side, men husk å ikke sjokkere besøkende for mye. Innholdet skal være visuelt pent, men også lett for øyet. Husk også at designelementene ubevisst skal lede besøkende i den retningen du ønsker. For å opprette en landingsside må du gå til Sider og trykk deretter på +Opprett landingsside. Da vil du kunne opprette landingsside via sidebyggeren. Når du trykker Lagre blir du omdirigert til et skjema du fyller ut om hvor du vil plassere landingssiden og hva du vil navngi landingsside for. Trykk på lagre igjen og du har laget ferdig en landingsside. Videoguide: Var dette til hjelp? Ja Nei