For å bruke Kustom Checkout som betalingsmetode må du aktivere en avtale i butikken din. Du kan velge å søke om en avtale direkte i kontrollpanelet via Quickbutik eller å aktivere en eksisterende avtale.

Slik søker du om og aktiverer Kustom Checkout:

  1. Naviger til Kasse > Betalingsmetode og lokaliser Kustom.
  2. Klikk på knappen Aktiver direkte > Nei, opprett ny. 
  3. Fyll ut all informasjon i skjemaet og send inn søknaden din. Etter det er det bare å vente på informasjon fra Kustom om ytterligere instruksjoner for å få Kustom Checkout fullt aktivert for butikken din. Hvis du vil lese om hele søknadsprosessen kan du gjøre det her.

Slik aktiverer du en eksisterende avtale med Kustom Checkout:

  1. Naviger til Kasse > Betalingsmetode og lokaliser Klarna.
  2. Klikk på Aktiver direkte > Ja, skriv inn detaljer.
  3. Angi API Username og API Password. Sørg for at det er KCO Username og KCO Password som du angir. Dette er så kalt API-nøkler (integrasjonsnøkler) som du finner i portalen hos Kustom.
  4. Klikk på Aktiver. 

Bra å vite:

  • Kustom har som krav at informasjon om selskapet som organisasjonsnummer. Registret adresse for selskapet samt kjøpsbetingelser skal være synlig i butikken før du søker om Kustom som betalingsmetode i butikken din.
  • Ditt ButiksID/Merchant-ID for Kustom finner du i kontrollpanelet under Kasse > Betalingsmetode > Kustom. Det er ditt ButiksID som identifiserer deg og din butikk overfor Kustom og forenkler oppgivelsen ved eventuell kontakt med dem.
  • Om du har endret domenet for butikken din i løpet av søknadsprosessen, kan Kustom informere deg om at URL-en din ikke er aktiv. Da må du informere Kustom om ditt nye domene slik at de kan fullføre søknadsprosessen.

Relaterte linker:

Kustom: Hva skjer etter at jeg har søkt?
Kustom: Hvo mye koster det med Quickbutik?

Var dette til hjelp?