Med Quicbutik er det mulig å kjøre egne e-postinnstillinger for utsendelse av butikkens e-post. Det kan være alt fra f.eks. butikkens ordrebekreftelse, leveringsbekreftelse, forlatt handlekurv, informasjon osv. 

Dette er nødvendig hvis du vil ha avsendere som f.eks info@minbutikk.no i stedet for noreply@checkout.quickbutik.com som er standard avsender.

Egne e-postinnstillinger

Ønsker du å bruke en separat e-postleverandør for butikkens utgående e-post anbefaler vi å bruke en leverandør som Postmark, Mailgun eller Sendgrid. Det er også mulig å bruke din eksisterende Gmail hvis du vil det.

  1. Forsikre deg om at SMTP-innstillingene dine fra e-postleverandøren er klare. Disse finner du vanligvis i e-postleverandørens kontrollpanel
  2. Med SMTP-innstillingene klare, går du til Innstillinger > Utgående e-post.
  3. Aktiver funksjonen Bruk dine egne e-postinnstillinger
  4. Skriv inn informasjonen din for:
    SMTP Hostname
    SMTP Username
    SMTP Password
    SMTP Port (oftest 25, 587 eller 465).
  5. Lagre endringer.
  6. E-postbekreftelse vil nå bli sendt til e-postadressen du har oppgitt som butikkens e-postadresse (under Innstillinger > Generelt).
  7. Når du har mottatt e-posten må du klikke på lenken for å bekrefte.

Jeg får ingen e-postbekreftelse, hva er feil?

Når du lagrer endringer (punkt 5) sendes en e-postbekreftelse med innstillingene som er angitt i punkt 4. Hvis du ikke mottar en e-post er det noe som ikke stemmer.

Kontroller at SMTP-innstillingene dine er korrekte og sørg for at e-postleverandøren din kan brukes til utgående e-post fra eksterne kilder.

Videoguide:

Var dette til hjelp?