Du kan tilby separate adresseinformasjon i kassen. Det åpner opp muligheten for at kundene dine kan levere bestillingen til noen andre. En nyttig funksjon for deg som selger gaveprodukter der leveringen skal til en annen mottaker.

Slik aktiverer du det i butikken:

  1. Naviger til Innstillinger > Kasse & Utforming i kontrollpanelet ditt.
  2. Lokaliser Kundeinformasjon i kassen og kryss av for Tilby separat faktura/leveringsadresse. 
  3. Klikk på Lagre endringer.

Når kundene dine kommer til kassen kan de nå velge å deaktivere “Bruk informasjonen ovenfor som leveringsadresse” og angi en annen leveringsadresse om det ønskes.


Slik vises det på bestillingsbekreftelsen:

Når du har fått en bestilling med en annen leveringsadresse vil du se dette på bestillingen i kontrollpanelet. Informasjon om leveringsadressen vises under tittelen Mottaker. Informasjonen til den som har gjort bestillingen finnes under tittelen Bestiller. 


Bra å vite

Som standard brukes taggen {{customer.ship_firstname}} i utgående e-post. Det innebærer at i mailen som sendes ut fra butikken så vil mottakerens navn vises. Mottakerens navn er det navnet som fylles i som leveringsadresse. Vil du bruke navnet til den som bestiller så er det mulig.

Slik gjør du:

  1. Naviger til Innstillinger > Utgående e-post. 
  2. Lokaliser taggen {{customer.ship_firstname}} og endre til: 
    {{customer.billing_firstname}}
  3. Deretter vil bestillerens navn vises. Du kan endre dette på samtlige utgående e-poster.
  4. Ikke glem å Lagre endringer.

Videoguide:

Var dette til hjelp?