Forandringene med iOS 14 innebærer at alle med en iPhone må gjøre et valg og svare ja om å bli sporet for å se annonser basert på deres oppførsel på internett. De kan altså velge å takke nei, og dette kan da påvirke din tracking. Facebook tilbyr visse tiltak i møte med denne forandringen. Du kan lese om dette iRessurssenteret. Dette finner du i ditt kontrollpanel når du logger inn i Ads Managar. Du kan også lese mer om dette direkte hos Facebook her. I utgangspunktet er det to ting du må gjøre: Verifiser domenet ditt. Velg og prioriter åtte konverteringshendelser i Event Manager. 1. Verifiser domenet ditt slik: Vi anbefaler å verifisere domenet ditt sammen med Facebook via Meta Tag Verification. Dette kan du lese mer om her og følge stegene i guiden. Du vil få en Meta Tag som du kan bruke i butikken. Slik legger du meta taggen i butikken din: Naviger til Innstillinger i kontrollpanelet. Aktiver Egne Scripts via switch-knappen eller klikk på Åpne. Lim inn meta taggen i feltet Egne sctripts i kildekoden (head). Klikk på Lagre. 2. Velg og prioriter konverteringshendelser i Event Manager slik: Identifiser åtte konverteringshendelser som er de viktigste for din bedrifts resultater. Dette må gjøres i kampanjen eller målstrategien din. Du kan organisere de åtte konverteringshendelsene dine etter prioritert i Events Manager. Dette gjøres direkte via Facebook og du kan lese mer om dette her. Bra å vite Sammen med disse tiltakene kan du også velge å aktivere Utvidet sporing for Faxebook Pixel. Du kan lese om hvordan du gjør dette her. Var dette til hjelp? Ja Nei