Absolutt, du kan legge til en chat-funksjon i butikken din, men du må gjøre dette ved hjelp av en ekstern tjeneste. Det er flere forskjellige tjenester du kan bruke for butikken din og et eksempel er Tawk.to. Nedenfor finns instruksjoner til hvordan man legger til chat-funksjon fra Tawk.to. Disse stegene er mest sannsynlig de samme uansett hvilken chat-funksjon du velger. 

Slik aktiverer du Tawk.to chat-funksjon i din butikk: 

  1. Gå til www.tawk.to
  2. Trykk på knappen Sign up i øvre høyre hjørne.
  3. Fyll ut skjemaet og velg deretter språket for din chatt.
  4. Du bør nå få tilgang til et kodebit, kopier den. 
  5. Gå til Innstillinger i Quickbutiks kontrollpanel og finn Egne Scripts.
  6. Aktiver og trykk på Åpne. 
  7. Lim inn kodebiten i Body, det andre tekstfeltet. Trykk på Lagre.
  8. Ferdig. Nå skal du ha chatt i din butikk.

Tips 

Hvis du vil endre hvor lang tid det tar for kunden å automatisk motta en automatisert melding via chat, hva slags melding de mottar samt bilde/avatar på meldingen går du til Admin i Tawk.to kontrollpanelet og velg deretter Triggers. Du vil da kunne endre disse innstillingene der. 

Var dette til hjelp?