Du kan definitivt legge til en chat-funksjon i butikken din, men du må gjøre dette ved hjelp av en ekstern tjeneste. Det er flere forskjellige tjenester du kan bruke for butikken din og et eksempel kan være Tawk.to. Nedenfor har vi gitt en guide til hvordan du aktiverer Tawk.to i butikken deres. Disse stegene er mest sannsynlig de samme uansett hvilken chat-funksjon du velger.

Aktiver Tawk.to chat-funksjon i din butikk 

  1. Gå til www.tawk.to
  2. Trykk på knappen Sign up i øvre høyre hjørne.
  3. Fyll ut skjemaet og velg deretter språket for din chat.
  4. Du bør nå få tilgang til et kodebit, kopiere den.
  5. Gå til Innstillinger i Quickbutiks kontrollpanel og finn Egne Scripts. Aktiver og åpne den.
  6. Lim inn kodebiten i Body, det andre tekstfeltet. Trykk på Lagre.
  7. Ferdig. Nå skal du ha chat i din butikk.

Tips! Hvis du vil endre hvor lang tid det tar for kunden å automatisk motta en automatisert melding via chat, hva slags melding de mottar samt bilde/avatar på meldingen går du til Admin i Tawk.to kontrollpanel og velg deretter Triggers. Du vil da kunne endre disse innstillingene der.