Ja, hvis du av en eller annen grunn trenger å blokkere en kunde fra å handle i butikken din, er dette mulig. Hvis en sperret kunde oppgir en e-postadresse eller telefonnummer i kassen, vil kjøpet bli nektet. Også om fornavnet, etternavnet og adresse matcher en sperret kunde, vil kjøpet bli nektet. Slik blokkerer du en kunde fra å handle i butikken: Naviger til Kunderegister og søk etter kunden du ønsker å blokkere. Klikk på kunden og deretter på blyanten for å Redigere. Ta bort krysset for Kan gjennomføre kjøp. Lagre! Ferdig. Bra å vite: Hvis du tilbyr en betalingsløsning i kassen din, som Klarna, Nets, Svea eller Payson 2, vil den sperrede kunden fortsatt kunne gjennomføre bestillinger. Dette skyldes at kjøpet da gjennomføres i det eksterne betalingsalternativets egen kasse, der vi ikke har muligheten til å legge til en slik sperre. Det vises da en merknad inne på bestillingen i kontrollpanelet som informerer om at kunden er sperret, og du kan manuelt avbryte bestillingen. Var dette til hjelp? Ja Nei