Funksjonen Innloggingskonto kan være nyttig for deg som har kunder som kommer tilbake. De kan i så fall logge inn i butikken din og se sin egen ordrehistorikk, leveringsopplysninger eller status for ordrene. Kunder kan selv opprette en konto når de gjennomfører kjøpet sitt i kassen. Du kan også velge om du vil at besøkende skal opprette en konto.

Slik aktiverer og anpasser du funksjonen:

  1. Naviger til Innstillinger > Innloggingskonto, klikk på switch-knappen for å aktivere.
  2. Klikk deretter på Åpne for å gå igjennom innstillinger for funksjonen.
  3. I feltet Varsel ved innlogging kan du tilpasse hva som vises for kunden når de skal logge inn.
  4. Du kan også velge om du vil at en som besøker butikken din kan opprette en konto i butikken uten å handle ved å krysse av for Tillat besøkende å opprette konto. 
  5. I feltet Melding når du oppretter konto kan du tilpasse hva som skal vises for den besøkende når de oppretter kontoen sin.
  6. I feltet Melding tilpasser du hva som skal vises etter at kundene dine har logget seg inn på kontoen sin.
  7. Klikk på Lagre endringer. Nå er ferdig og kundene dine og/eller besøkende kan opprette en konto i butikken din.

Opprett Innloggingskonto til en kunde som allerede har lagt en ordre

Hvis en kunde allerede har gjennomført en bestilling og ønsker å opprette en innloggingskonto må du gjøre det for dem ved å:

  1. Klikk på e-postadressen deres inne på ordren og deretter på knappen +opprett innloggingskonto. 
  2. Innloggingsopplysninger sendes automatisk til kundens e-post når du har klikket på knappen. Mailen inkluderer kundens e-postadresse, et passord og direkte link for å logge inn i butikken din.

Kunder med innloggingskonto

For å se hvem kunder eller besøkende som har opprettet konto gjør du følgende:

  1. Naviger til Innstillinger > Innloggingskonto og klikk på Åpne. 
  2. Klikk deretter på den blå knappen Vis kunder med innloggingskonto. 

Endre e-postadresse for en registrert kunde

Kundens konto er låst til den e-postadressen som opprettes. Det er altså ikke mulig å endre e-postadressen for en spesifikk konto. Du kan derimot endre e-postadressen for en eksisterende ordre. I forbindelse med dette vil det også skapes en ny kunde/konto med den e-postadressen.

Bra å vite

  • Quickbutik er tilpasset både business to consumer (B2C) og business to business (B2B) salg. Ved å kombinere en innloggingskonto med Kundegrupper (Prisplan Pro), kan du tilpasse butikken spesifikt for forhandlere, B2B-kunder eller en kundeklubb.

Videoguide:

Var dette til hjelp?