Under Skrivebord i kontrollpanelet ditt får du en rask oversikt over statistikken i butikken din. I de tre øverste rutene ser du statistikk over besøkende, ordrer og omsetning. Over ruten for omsetning kan du også velge den perioden som du vil se statistikken for; år, måned, uke eller dag.

For å se mer statistikk om butikkens salg kan du klikke på knappen Salgsstatistikk under Skrivebord eller Ordrer. Via salgsstatistikk finner du tre ulike rapporter; Nøkkeltallsrapport, Salgsrapport og Produktstatistikk.

Nøkkeltallsrapport

Under Salgsstatistikk kommer du direkte til Nøkkeltallsrapport. Her finner du en oversikt over butikkens nøkkeltall som du kan filtrere etter en bestemt periode eller valuta.

Nøkkeltall kan være behjelpelig med å måle og sette mål, følge butikkens utvikling og skape innsikt for beslutningstaking.

Salgsstatistikk

Via Nøkkeltallsrapporten finner du knappen for Salgsrapport. Butikkens salg er oppført måned for måned og rapporten inneholder statistikk om: Antall bestillinger, Antall produkter, Ordreverdi, Omsetning ekskl. mva og Omsetning.

Denne rapporten gir deg en god oversikt over salget over tid, helt siden butikken ble startet.

Produktstatistikk

Via Nøkkeltallsrapporten finner du også en knapp for Produktstatistikk. Denne rapporten viser statistikk over antall solgte produkter som du kan velge å sortere etter bestselger, mest margin og hvilken salgsverdi produktene hadde. Du kan også filtrere statistikk etter periode, valuta, spesifikke produkter og spesifikke produkter i kategorier.

Produktrapporten er et godt verktøy for å analysere hvordan hvert enkelt produkt presterer i butikken, som gir grunnlag for hvordan du kan utvikle, forbedre og tilpasse vareutvalget ditt i fremtiden.

Bra å vite

Statistikkverktøyene er utviklet for å gi deg god oversikt. Hvis du ønsker å se detaljert statistikk om kundenes adferd og navigasjon i butikken din, anbefaler vi at du bruker Google Analytics. Se hvordan du legger til dette her.

Var dette til hjelp?