Funksjonen innloggingskonto kan være nyttig for deg som har kunder som kommer tilbake. De kan i så fall logge inn i butikken din og se sin egen ordrehistorikk. Kunder kan selv opprette en konto når de gjennomfører kjøpet sitt i kassen ved å krysse av for “opprett en innloggingskonto”. Avhengig av innstillingene dine så kan også besøkere velge å opprette en konto.

Slik aktiverer og anpasser du funksjonen:

  1. Naviger til Innstillinger > Innloggingskonto, klikk på switch knappen for å aktivere.
  2. Klikk deretter på Åpne for å opprette egne innstillinger.
  3. I feltet Varsel ved innlogging kan du tilpasse hva som vises for kunden når de skal logge inn.
  4. Du kan også velge om du vil at en som besøker butikken din kan opprette en konto i butikken uten å handle ved å krysse av for Tillat besøkende å opprette konto. 
  5. I feltet Melding når du oppretter konto kan du tilpasse hva som skal vises for den besøkende når de oppretter kontoen sin.
  6. I feltet Melding tilpasser du hva som skal vises etter at kundene dine har logget seg inn på kontoen sin.
  7. Klikk på Lagre endringer. Nå er ferdig og kundene dine og/eller besøkende kan opprette en konto i butikken din.

Hvis jeg ikke tillater besøkende å opprette konto hvordan gjør jeg for at en kunde som allerede har handlet kan opprette konto?

Hvis en kunde allerede har gjennomført en bestilling og ønsker å skape en innloggingskonto må du gjøre det for dem ved å:

  1. Klikk på e-postadressen deres inne på bestillingen og deretter på knappen +opprett innloggingskonto. 
  2. Klikk deretter på den blå knappen Vis kunder med innloggingskonto. 

Hvordan endrer jeg e-postadresse til en registert kunde?

Kundens konto er låst til den e-postadressen som opprettes. Det er altså ikke mulig å endre e-postadressen for en spesifikk konto. Du kan derimot endre e-postadressen for en eksiterende ordre. I forbindelse med dette vil det også skapes en ny kunde/konto med den e-postadressen.