Inkludert i:

Med vår integrasjon til Posten Bring kan du som butikkeier enkelt opprette og skrive ut fraktetiketter direkte fra Quickbutiks kontrollpanel. For å bruke integrasjonen må du først ha en fraktavtale med Posten Bring og hente dine API-opplysninger. Følg stegene nedenfor for å aktivere integrasjonen.

Før du aktiverer integrasjonen, må du:

  • Søke om en fraktavtale hos Posten Bring via denne lenken.
  • Hente ditt innloggings-ID og API-nøkkel fra Brings portal.

Slik aktiverer du Bring:

  1. Naviger til Innstillinger > Posten Bring i kontrollpanelet ditt.
  2. Klikk på switch-knappen for å aktivere tilkoblingen.
  3. Angi Innloggings-ID og API-nøkkel (du finner disse i Brings portal).
  4. Velg kundenummer (de som er knyttet til din Posten Bring-avtale).
  5. Klikk på Lagre – tilkoblingen er nå aktivert.

Still inn standardalternativer:

  • Velg frakttjeneste: Angi hvilken Bring-tjeneste du vil bruke som standard.
  • Velg tilleggstjenester: For eksempel hjemlevering eller varsling.
  • Angi pakkeinnstillinger: Sett standardstørrelse og vekt på pakkene dine.
  • Velg vektberegning: Skal vekt beregnes ut fra handlekurvens totale vekt eller en forhåndsdefinert vekt?
  • Fyll inn avsenderinformasjon: Butikkens adresse og kontaktopplysninger.

Slik oppretter du en fraktetikett:

  1. Naviger til bestillinger og åpne en spesifikk bestilling.
  2. Du kan tilpasse frakttjeneste, tilleggstjenester, vekt og mål ved behov.
  3. Klikk på Opprett pakkseddel.
  4. Klikk på Åpne pakkseddel for å skrive den ut.
  5. Sporingsnummeret fylles ut automatisk og vises når bestillingen markeres som sendt.

Bra å vite:

  • Det er ikke mulig ved eksport å booke frakt med tjenestene: Business Parcel og PickUp Parcel per i dag. Dette kommer i en fremtidig oppdatering.
  • Kun utskrift er mulig: Posten Bring har ingen «Lagre»-funksjon slik enkelte andre fraktintegrasjoner har.
  • Flere fraktetiketter per bestilling: Du kan opprette flere fraktetiketter for én ordre om nødvendig.
  • Sporingslenke oppdateres: Hvis flere fraktetiketter opprettes, vil alltid den siste sporingsinformasjonen være tilgjengelig.
  • Feilmeldinger: Eventuelle feil ved opprettelse av fraktetikett vises som en notis inne i bestillingen.
  • Det finnes ikke støtte for å la kunden velge utleveringssted i kassen. Dette kommer i en fremtidig oppdatering.

Relaterte linker:

Hvordan fungerer frakt i Quickbutik?
Hvordan ordner jeg fraktavtale?

Var dette til hjelp?