Ja, hvis du av en eller annen grunn trenger å blokkere en kunde fra å handle i butikken din, er dette mulig. Hvis en e-postadresse eller et telefonnummer for en sperret kunde angis i kassen, vil kjøpet nektes. Kjøpet nektes også hvis fornavn, etternavn og adresse samsvarer med en sperret kunde.

Slik blokkerer du en kunde fra å handle i butikken:

  1. Naviger til Kunderegister og søk etter kunden du ønsker å blokkere.
  2. Klikk på kunden og deretter på blyanten for å Redigere.
  3. Ta bort krysset for Kan gjennomføre kjøp. Lagre!
  4. Ferdig.

Bra å vite:

  • Hvis du tilbyr en betalingsløsning i kassen din, som Klarna, Nets, Svea eller Payson 2, vil den sperrede kunden fortsatt kunne gjennomføre bestillinger. Dette skyldes at kjøpet da gjennomføres i det eksterne betalingsalternativets egen kasse, der vi ikke har muligheten til å legge til en slik sperre. Det vises da en merknad inne på bestillingen i kontrollpanelet som informerer om at kunden er sperret, og du kan manuelt avbryte bestillingen.
  • Hvis du har to forskjellige kunder med samme opplysninger og den ene er sperret, vil også kunden med de samme opplysningene bli sperret ved kjøp, selv om innstillingen ikke er aktiv for den spesifikke kunden, ettersom de deler opplysninger.

Var dette til hjelp?