Inkludert i:Quickbutik ProQuickbutik Standard Shipmondo er en av Danmarks største og mest populære tjenester for fraktbestillinger. Deres mål er å forenkle frakthåndteringen for brukerne sine. Les mer om tjenestene deres direkte på shipmondo.com. Du kan bruke tjenestene deres enten med en egen fraktavtale eller deres forhandlede avtaler med svært gunstige fraktpriser. Shipmondo tar kun betalt basert på hvor mange forsendelser du har. Det betyr ingen faste avgifter eller bindingstid. Via integrasjonen har du mulighet til å enten automatisk lagre bestillinger hos Shipmondo eller gjøre det manuelt. Med Shipmondo er det også mulig å la kundene dine velge utleveringssted direkte i kassen. Shipmondo kan brukes til de svenske, norske og danske butikkene våre. Før du aktiverer integrasjonen må du hente dine API-nøkler, som du finner i kontrollpanelet hos Shipmondo. Slik finner du dine API-nøkler: Logg inn på kontoen din hos Shipmondo her. Naviger til Settings > API > Access og klikk på «Generate API Keys». Kopier API-nøklene dine. Slik aktiverer du Shipmondo: Naviger til Fraktbestillinger via Shipmondo under Innstillinger i kontrollpanelet og klikk på switch-knappen for å aktivere. Angi din API-bruker og API-nøkkel (API-nøklene du kopierte fra Shipmondos portal). Klikk på Lagre endringer. Klart. Butikken din er nå koblet til Shipmondo. Slik stiller du inn at bestillingene lagres automatisk hos Shipmondo: Naviger til Innstillinger > Fraktbestillinger via Shipmondo. Kryss av i ruten for Send ordrer til Shipmondo automatisk. Klikk på Lagre endringer. Klart. Nye ordrer sendes automatisk over til Shipmondo der du enkelt kan skrive ut fraktsedler. Slik oppretter du fraktetikett via Quickbutik: Naviger til Ordrer og velg den ordren du ønsker å håndtere. Velg hvilket fraktalternativ du ønsker å bruke og hvilken pakkemal. Klikk deretter enten på Opprett fraktseddel. Hva er forskjellen mellom Opprett og Lagre en fraktseddel? Opprett fraktseddel: Velger du å opprette en fraktseddel så kan du skrive den ut direkte fra butikkens kontrollpanel i Quickbutik. I forbindelse med dette foretas en bestilling hos Shipmondo og betalingen for frakten gjennomføres. Noter at fraktseddelen må ha PDF (10×19 cm) som utskriftsformat for at fraktseddelen kan vises i nettleseren (justeres under Shipmondo) Lagre fraktseddel: Om du velger å lagre fraktseddelen vil ordren sendes over til Shipmondo. Du kan enten lagre en eller flere ordrer om gangen. Etter dette skriver du ut fraktsedlene enkelt fra kontrollpanelet ditt hos Shipmondo. Pakkemaler Ved å lage pakkmaler kan du enkelt sende informasjon om forsendelsens vekt og størrelse når du skriver ut fraktsedler direkte fra butikken. Du kan opprette flere ulike pakkemaler som du enkelt kan velge mellom inne på ordrene dine. Slik gjør du for å skape en pakkemal: Naviger til Innstillinger > Fraktbestillinger via Shipmondo. Klikk på Opprett ny pakkemal. Fyll i feltet for bredde, høyde, lengde og vekt. Klikk på Lagre endringer. Klart! Nå har du også mulighet til å velge om pakemalen skal være forhåndsvalgt inne på ordrene dine. Fraktalternativ for spesifikke land For å optimalisere håndteringen av fraktsedler kan du stille inn forhåndsvalgte fraktalternativ på land i koblingen. Det alternativet du velger er da forhåndsvalgt inne på ordren når det er på tide å skrive ut. Naviger til Innstillinger > Fraktbestillinger via Shipmondo Under overskriften Fraktinnstillinger ønsket fraktalternativ for respektive mottakerland. Lagre endringer og det er klart. Utleveringssteder Det er også mulig å aktivere utleveringssteder i integrasjonen, noe som gjør det mulig for kundene dine å velge fraktombud direkte i kassen. Slik gjør du: Naviger til Innstillinger > Fraktbestillinger via Shipmondo Under overskriften Utleveringssteder, huk av for Aktiver utleveringssteder Deretter vil transportørene du har avtale med hos Shipmondo vises, og du kan nå angi transportør for disse. Lagre endringer, og alt er klart! Relaterte linker: Hvordan fungerer frakt i Quickbutik? Var dette til hjelp? Ja Nei