Med vår funksjon Kundeklubb kan du belønne dine mest trofaste kunder med rabatter. På denne måten styrker du forholdet til dem samtidig som du åpner opp for mer salg. Kunden kan bli medlem på tre forskjellige måter: Ved å registrere seg selv, etter første kjøp, eller etter manuell registrering fra deg. For hver brukt krone får kunden poeng. Du velger selv hvor mange poeng hver brukt krone er verdt. Når kunden har oppnådd et visst antall poeng, sendes en rabattkode til kundens e-postadresse. Du velger selv hvor mange poeng som kreves og hvilken av dine rabatter kunden skal få.

Slik aktiverer du det:

  1. Opprett en rabattkode med ønsket verdi ved å navigere til Kasse > Rabatter og klikke på +Opprett rabattkode. Du kan lese mer om hvordan du oppretter rabatter her.
  2. Naviger til Innstillinger > Kundeklubb. Klikk på switch-knappen for å aktivere og klikk deretter på Åpne.
  3. Angi hvor mange poeng kunden skal få for hver krone som brukes. Hvis du bruker flere valutaer, trenger du å angi poeng for alle disse.
  4. Velg hvordan kunden skal bli medlem: Ved å registrere seg selv, etter første kjøp, eller etter manuell registrering fra deg.
  5. Velg hvor mange poeng som kreves for at kunden skal motta en rabatt, samt hvilken av dine rabatter kunden skal få. Det er også mulig å opprette en ny rabatt direkte i rullegardinmenyen.

CleanShot 2024-04-09 at 14.32.55

Bra å vite:

  • Kunden får poeng for alle produkter. Fraktkostnader genererer ikke poeng. Hvis et produkt har en rabattert pris, får kunden poeng basert på den rabatterte prisen.
  • En ny kode genereres for kunden når de når poengtaket. Kun verdien fra den koden du har angitt tas med.
  • Den rabattkoden som genereres basert på rabatten du har angitt og sendt ut til kunden er unik og kan bare brukes én gang.
  • Rabattkoden sendes automatisk til kundens e-postadresse når kunden har nådd den poengsummen som kreves. Dette e-postmeldingen kan du redigere under Innstillinger > Utgående E-post.
  • Når en ny rabattkode er generert og sendt til kunden, finner du denne under Kasse > Rabatter.
  • Poengene spares til kunden har nådd grensen for å ta del av rabatten. Deretter trekkes poengverdien for rabatten fra kundens aktuelle poeng.
  • Hvis du trenger å redigere en kundes poeng, finnes denne muligheten. Naviger til Innstillinger > Kundeklubb > Håndtere kunder.

Var dette til hjelp?