Alle elsker ambassadører for sitt firma.
happy-customer

Fra et markedsføringsperspektiv er ambassadører gull verdt da folk som tipser om bedriften/konseptet/produktet ditt til sin omgivning er den mest effektive måten for vellykket spredning til flere kunder og dermed mer salg.

Kunder som handler i nettbutikken din er en perfekt mulighet til å tenke på ambassadører for nettbutikken din. For en fornøyd kunde har et stort potensial å bli ambassadør for ditt selskap – uten at det koster deg noe ekstra. De kjenner nettbutikken din, forstår forretningsidéen din, vet hva du selger og har nå gjort sitt første kjøp. Så nå handler det bare om å være kreativ!

Hvordan kreativ? Vel, det trenger ikke så mye å gjøre en forskjell – en god måte er personlig service!

Her er noen forslag for å gjøre det litt ekstra for kundene dine:

  • Følg opp og evaluer hva de syns om tjenesten/produktet ditt.
  • send med noe i deres første bestilling, for eksempel en liten håndskrevet lapp som takk.
  • Hvis kunden er usikker på hvilket tilbehør de trenger – led kunden til en løsning som du tror passer dem.
  • Del noen tips eller kunnskap om produktet de kjøpte.

Det kan føles som veldig enkle og hverdagslige gester, men det vil være noe som virkelig blir satt pris på, fordi det er noe de store handelsmennene ikke har muligheten til å tilby.

På denne måten bygger du opp tilliten og troverdigheten til kundene dine. Ved å strebe etter det lille ekstra, får du dem til å føle seg verdsatt og føre til fornøyde kunder som snakker godt om deg.