Lurer du på hvorfor bestillingsnumrene dine ikke alltid er i rekkefølge? Har bestillingsnummeret gått fra nr. 2 til nr. 5? Årsaken til at bestillingsnumrene dine ikke alltid er i rekkefølge er fordi kundene automatisk tildeles et ordrenummer når de kommer til kassen.

Når en kunde legger varer i handlekurven og går til kassen tildeles kunden automatisk et bestillingsnummer. Skulle kunden avbryte kjøpet og forlate siden vil bestillingsnummeret bli registrert som brukt og neste kunde som kjøper vil da motta et nytt bestillingsnummer. Du kan derfor se at neste bestilling du mottar har et annet bestillingsnummer som ikke er i tråd med den siste fullførte ordren i butikken din. Tallene du ikke ser blant gjennomførte bestillinger er derfor kunder som av en eller annen grunn ikke har fullført bestillingen i kassen. Dette gjør det mulig å gå tilbake til handlekurven for å avslutte kjøpet senere. Det er også dette som gjør det mulig å bruke funksjonen Forlatte handlekurver.

I noen tilfeller sender kunden sin kundeinformasjon før han forlater kassen. Hvis du navigerer til Ordre i butikken din og sorterer etter Ubetalte bestillinger kan du i noen tilfeller se at det er noen bestillinger med statusen Ubetalt. Dette er kunder som har lagt igjen informasjon i kassen, men som ikke har fullført bestillingen. Du kan da se noen bestillingsnummer som mangler i fullførte ordrer. NB! Disse bestillingen skal ikke behandles eller sendes da det ikke er noen reelle gjennomførte ordrer.