Grunnen til at bestillingsnummerene ikke alltid er i numerisk rekkefølge, er fordi kundene automatisk får tildelt et bestillingsnummer når de kommer til kassen.

Når en kunde legger varer i handlekurven og går til kassen tildeles kunden automatisk et bestillingsnummer. Skulle kunden avbryte kjøpet og forlate siden vil bestillingsnummeret bli registrert som brukt og neste kunde som kjøper vil da motta et nytt bestillingsnummer.

Du kan derfor se at neste bestilling du mottar har et annet bestillingsnummer som ikke er i tråd med den siste fullførte ordren i butikken din. Tallene du ikke ser blant gjennomførte bestillinger er derfor kunder som av en eller annen grunn ikke har fullført bestillingen i kassen. Dette gjør det mulig å gå tilbake til handlekurven for å avslutte kjøpet senere. Det er også dette som gjør det mulig å bruke funksjonen Forlatte handlekurver.

I noen tilfeller sender kunden sin kundeinformasjon før de forlater kassen. Hvis du navigerer til Ordre i butikken din og sorterer etter Ubetalte bestillinger kan du i noen tilfeller se at det er noen bestillinger med statusen Ubetalt. Dette er kunder som har lagt igjen informasjon i kassen, men som ikke har fullført bestillingen. Du kan da se en del bestillingsnummer som mangler i fullførte ordrer.

Ubetalte bestillinger skal ikke behandles eller sendes då det ikke er virkelige gjennomførte bestillinger.

Her kan du lære mer om ordrerstatus som en ordre kan ha.